Toshiba Satellite Satellite P300-13J

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 16 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Toshiba Satellite Satellite P300-13J op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

k-l 02-08-2008

Prima machiene. De installatie van Vista is naar keuze Nederlands of Engels en is in een paar klikken gedaan. Jammer dat Toshiba zoveel rommel meelevert, zoals Google desktop, Google earth, dat kun je in een handomdraai zelf installeren. McAfee als virusscanner heeft niet mijn voorkeur maar een 30 dagen trial zorgt er in ieder gaval voor dat je direct beschermd bent.

Ik had me iets meer voorgesteld van de pianolak waar veel mensen enthousiast over zijn. Voor mij is het gewoon glimmend zwart plastic en zo voelt het ook aan. De hele machine voelt wel erg plasticig aan met hier en daar een scherp randje of een naadje dat niet helemaal mooi aansluit. Het apparaat is stevig genoeg maar als ex-MSI gebruiker valt het me een beetje tegen.

De speakertjes hebben niet het Harman/Kardon gehalte wat je zou verwachten. Het zijn gewoon kleine dingetjes. Het geluid is prima maar niet iets om over op te scheppen.

De mousepad is niet verzonken, dat ziet er strak uit maar maakt het lastig om te voelan waar de rand precies zit. De led-bar boven de mousepad geeft in een donkere omgeving zoveel licht dat je verblind wordt en de toetsen niet goed meer kunt lezen. Daar gaat binnenkort een dikke zwarte stift overheen.

Het volume wieltje aan de voorkant werkt super, De prestaties van de machine zijn goed, zeker gezien de prijs.

Raymond 16-07-2008

Ik heb de laptop nu zo'n week en ben er ook erg tevreden over! Ziet er erg mooi uit en is erg snel! Ik had alleen wel een probleem in t begin. Tijdens het installeren van Vista service pack 1 liep het systeem vast en kon zich niet meer herstellen... ik had jammer genoeg eerst al mn fotos, muziek enz op de laptop gezet dus was alles kwijt!! Maar volgens mij ligt dit eerder aan vista dan aan de laptop zelf... Net wat de anderen al zeggen is het geluid ook erg goed voor een laptop! Heb er zeker geen spijt van

Fred152008 27-06-2008

Prachtige laptop, ik was meteen verliefd toen ik de laptop daar zag blinken op de schap ! Wilde eigenlijk voor een Acer gaan (iets beter specs) maar de Toshiba heeft een veel mooier design in deze prijsklasse wat dus bij mij uiteindelijk de doorslag gaf.

gors 27-06-2008

Laptop enige weken in gebruik is perfect weer een topper van Toshiba zeker een aanrader, enig min puntje harde schijf van maar 200 gb, maar daar zijn vele andere oplossingen voor

jella000 22-06-2008

Prachtige laptop, was er heel blij mee. Mijn mp3 speler en fototoestel werden gelijk herkend. Maar helaas, bij mijn videocamera ging het fout. Volgens de informatie in het scherm was er geen apparaat aangesloten. Kon de laptop daarna niet meer in beweging krijgen. Heb afgesloten. Maar kon niet meer opstarten. Gebeld met Toshiba, maar kreeg iemand aan de lijn die niet goed nederlands sprak en met wie ik verschillende dingen geprobeerd heb te activeren. Mij werd aangeraden om de herstel dvd dan maar opnieuw te installeren. Dat lukte natuurlijk niet want het apparaat start niet op. Ben teruggegaan naar de leverancier, die constateerde dat er een piekspanning had plaatsgevonden en dat het apparaat gerepareerd moest worden door Toshiba. Baal verschrikkelijk, heb de laptop 3 1/2 week gebruikt en ben hem nu al bijna 3
weken kwijt. Zijn hier meer klachten over. Ik ben best bang om straks weer te proberen mijn videocamera op de laptop aan te sluiten.

jaapioo 15-06-2008

Ziet er gelikt uit. Het glimmende toestenbord en dito beeldscherm is ff wennen. Het verschil met de P300-17R zit hem (o.a?) in het feit dat op de 13J 2 jaar garantie zit en op de 17R slechts 1 jaar. Een wat langere garantie is wel belangrijk bij een notebook vind ik.

Hans196000 14-06-2008

Prima apparaat en prachtig vormgegeven.
is mijn tweede laptop maar dit is het summem.

king leo500 12-06-2008

Geweldige laptop om mee te werken. Prachtig beeld, geluid en vormgeving, echter door de pianolak erg vingergevoelig en door de glimmende toetsen moeilik leesbaar. Lekker snel.

perryperry 06-06-2008

Prima laptop. Heeft wat mij betreft 2 minpunten: in tegenstelling tot wat andere gebruikers vinden, vind ik de fan iets te lawaaiierig, is vaker aan dan uit (ook al doe je niets processor intensiefs) Tweede minpunt is dat er Vista bij geleverd wordt. Vista ziet er mooi uit, maar is loodzwaar. De laptop kan het goed aan, maar zou met XP veel sneller zijn.
Verder haarscherp beeld (tenminste als je het thema op windows classic zet, de Vista fonts kunnen me niet zo erg bekoren: daarmee zien veel webpagina's en programma's eruit alsof je door een vette bril kijkt), resolutie 1440x900 biedt lekker veel ruimte (moeten je ogen wel geschikt voor zijn) en voor een laptop zit er een erg mooi geluid in. Je hebt geen externe luidsprekers nodig om muziek te beluisteren of film/tv te bekijken.
Al met al zeer tevreden.

Cobus 37 03-06-2008

Inderdaad uiterlijk een 10 maar voor de rest sorry heb er hier twee van in huis maar ga ze snel weer verkopen of inruilen, had van toshiba toch wat meer kwaliteit verwacht.
Van de ene is twee weken gelden het mainboard vervangen en klacht nog steeds aanwezig dus gaat volgende week weer op reparatie, de andere is net voor de tweede maal terug van reparatie, hier in zelfs twee maal mainboard vervangen en tevens het lcd scherm.
Mag er dan voor de rest gelikt uitzien maar technisch een flinke afknapper.

Kyra1 29-05-2008

Hallo allemaal, Na lang zoeken, eindelijk ook aan de Toshiba p300 13j kunnen komen,
Wat een geweldige laptop, voor een leuke prijs.
Ziet er niet alleen gelikt uit, hij werkt geweldig.

rofab 21-05-2008

Voor weinig euro's deze uitstekende laptop aangeschaft. Eindelijk een laptop met een rustige ventilatie. Prestaties zijn goed, geluid uitstekend. Goede koop voor een goede prijs. Grote minpunt is het feit dat volgens de specificaties deze laptop de WiFi Pre-N standaard (802.11 concept) ondersteund. Heb een Pre-N router en wat je ook probeert, deze laptop blijft op 802.11g (max 54Mbit/sec) steken. Bij navraag adviseert Toshiba om die optie maar uit te zetten...

Patrick 41 14-05-2008

Hoi ik heb ook gekozen voor deze laptop van toshiba.
En moet zeggen dat het een top computer is.
Ziet er zeer gelikt uit en uitstekende prestaties, start snel op en het geluid is ook heel goed voor een laptop.
Webcam werkt ook prima en geeft goed beeld.
Het enige minpuntje dat ik kan bedenken is dat er een iets grotere harde schijf in had gemogen, 200GB is ook niet niets maar 300 of 400 was mooier geweest.
De batterij is ook goed en gaat lang mee.

Marcel L. 12-05-2008

Ik heb nu enige dagen deze laptop in mijn bezit. Tot nu toe niets dan lof voor deze Laptop. Alles draait prima.
Hiervoor ook al eerder 2 Toshiba's gehad waarvan 1 iets minder goed beviel (traag). Nu deze aangeschaft en deze is werkelijk top.
Ziet er goed uit, lekker snel (in ieder geval voor de toepassingen waarvoor ik hem gebruik).
Wel heb ik de geheugen direct opgewaardeerd naag 4GB. Dit ging zonder problemen.
Het geluid is voor een laptop ook prima in order. Hier ga ik veel plezier aan beleven.

Een topmachine !!

Mikemans 11-05-2008

Design: mooi lakzwart
Beeld: scherp / 17inch
Geluid: goed voor een laptop (harman/kardon)
Intern geheugen: groot, 3gb. Uitbreiding mogelijk tot 4gb.
Garantie: perfect (2jr standaard).
Aansluitingen: perfect (4x usb, hdmi, etc).
Prijs: naar mijn idee redelijk.
Nadelen: vingervlek gevoeling, geen slotje bij het dichtklappen van het scherm en geen losse software pakket meegeleverd.

Frenk3 19-04-2008

Toshiba,Toshiba, wat maak je mij nu ........, wat een mooi laptop!

Aan de buitenkant ziet deze laptop er schitterend uit. Chique, design, degelijk en een lust voor het oog.

Het scherm is perfect. Duidelijk en helder. Met het scherm opengeklapt valt je mond open van verbazing. Wat prachtig mooi! Toetsenbord, met toetsen voorzien van zwartpianolak. Een touchpad subliem verwerkt in de behuizing. Oh lala, wat is dat genieten. De afwerking van de behuizing is met één woord TE GEK!

Het geluid van de Harmon/kardon speakers is echt om van te genieten. Nog nooit heb ik bij een laptop zo'n mooi geluid gehoord.

En nu het binnenwerk, de machinekamer van deze laptop. Het installeren was een fluitje van een cent. Daarna mijn programma's geinstaleerd. Ben zeker zes uur achter elkaar bezig geweest. De computer wordt niet heet, is geruisloos, en wat nog belangrijker is........alles draait prima en zonder problemen met vista! Verder draait de computer llekker soepel en snel. Opstarttijd is ook erg snel!

De machine heeft 3 gig. geheugen, en twee jaar garantie. Maar als je ziet hoe deze laptop er uitziet dan weet je dat die garantieperiode niet nodig zal hebben.

Toshiba is erin geslaagd om een brilliante laptop op de markt te brengen. Met een gerust hart ga ik hiermee naast een Macbook pro zitten (die gauw € 800,-- meer kost) zitten. Durf erom te wedden dat mijn laptop meer bekijks zal hebben dan die Macbook pro.

Zoek je een degelijk, schitterende, fantastisch uitziende laptop voor een werkelijk bescheiden prijs, dan moet je maar gauw deze Toshiba aanschaffen. Het is een geweldige machine. Je zult geen betere vinden!

Ik heb lang moeten zoeken om een minpuntje te vinden, maar hélaas (of gelukkig)..........die is er gewoon niet.